genvägar

Synonym till Lättläst

Vi har tyvärr inga synonymer till Lättläst.

Men vi har exempelmeningar som innehåller Lättläst som möjligtvis kan ge dig ledtrådar till betydelsen.

Korsordssynonymer till Lättläst

En korsordssynonym behöver inte vara en synonym i vardaglig mening utan är en lösning på ett korsord. Dessa behöver inte vara direkt utbytbara som en vanlig synonym är utan ibland är det lite mer av en ordlek, så ta dessa "synonymer" med en nypa salt. Men kanske hjälper de dig att lösa ditt korsord?


Hittade "lättläst" i en associationsgrupp
Här har vi samlat ord som associerar med varandra på något sätt, det behöver inte vara exakta synonymer även om de ibland kan vara utbytbara. Inte sällan kan du hitta lösningen på ditt korsord bland dessa associationsord.

Tyvärr har vi inte korsordssynonymer för Lättläst.

Så kan Lättläst användas i en mening

  • Regeringen vill lägga ned Centrum för lättläst.
  • Det är Centrum för lättläst som gör tidningen 8 Sidor och sajten Alla Väljare.
  • I stället ska en myndighet jobba med lättläst.
  • Vi var också först med att ha en sida på lättläst svenska.
  • Centerpartiet Mycket har förändrats sedan Centrum för lättläst startade.
  • De 7 riksdagspartierna berättar på lättläst svenska varför du ska rösta på dem i år.
  • Och på lättläst svenska.
  • Den är välskriven och relativt lättläst trots att ämnet till synes kan var » tungt « att läsa.
  • I juni ska politikerna i riksdagen bestämma om framtiden för lättläst.
  • En annan utredning från Kommittén Välfärdsbokslut finns också lättläst.
  • Vi tycker i stället att Centrum för lättläst ska växa och jobba mer med forskning, ny teknik och lättläst information.
  • De berättar på lättläst svenska varför du ska rösta på dem i valet i år, 2006.
  • Eller till någon som har ändrat en bok till att bli mer lättläst.
  • Språket är lättläst, men läsningen försvåras något av den uppsjö av förkortningar som används.
  • Det är en vacker bok, lättläst, rikt illustrerad.
  • Broschyrerna är inte skrivna på lättläst svenska.
  • Lena Erika Falk på Centrum för lättläst har skrivit den lättlästa texten.

Dessa exempelmeningar är från olika tidningar och Wikipedia.

Mer om ordet


Lättläst